Search here...
TOP
Food & Drink Gezonde desserts Hapjes & Snacks Ontbijt

Fruitige Ontbijt Pizza

Valt het op hoe gek ik ben op ontbijten? 🙂 Voor diegenen die houden van veel sappig fruit en Griekse yoghurt … check this out! Oh, en dit is ook geweldig om “restjes” fruit op een fantastisch manier weg te werken!

Ik moet toegeven, ik heb zo’n fruitige ontbijt pizza al een paar keer zien passeren op mijn Pinterest, en toen ik vorige week ook nog zo’n mooie foto “in de boekskes” zag, besloot ik om hem ook te maken, weliswaar mijn eigen versie en met whatever fruit ik nog in mijn koelkast had liggen.  En oh oh oh … ik werd spontaan vrolijk van al die kleurtjes en verschillende smaken!  Je kan dit ook prima als snack maken op een warme dag, of als dessert serveren na bijvoorbeeld een BBQ!

Alright, wat heb je nodig voor deze Fruitige Ontbijt Pizza

een grote “schijf” watermeloen (ik ben nogal fan van die pitloze)
een grote eetlepel Griekse yoghurt
wat honing
fruit: een halve banaan, een vergeten kiwi, een pruim of abrikoos die dringend aan een nieuw leven toe is, you name it, check je koelkast!

Kijk naar die kleuren mannekes! Das toch instant vrolijkheid aan de ontbijttafel!

Kijk naar die kleuren mannekes! Das toch instant vrolijkheid aan de ontbijttafel!

En zo maak je hem:

snij een grote “schijf” van je watermeloen en snij deze in 4 of meer stukken (zoals een pizza)
besmeer met de Griekse yoghurt
snij je fruit in partjes, bolletjes, of gebruik – zoals ik – van die “uitsteek-vormpjes” om mee te bakken. Je vindt dat heel goedkoop bij bv. bol.com
versier je “meloen pizza”
laat er nog een klein beetje honing of agave over lopen

Klaar is je eigen Fruitige Ontbijt Pizza!

Ook de kids zullen dit geweldig vinden!

Ook de kids zullen dit geweldig vinden!

Om het iets gemakkelijk te maken, vinden jullie hieronder opnieuw de “recepten-kaart” volledig printklaar!

Laat het smaken!

[spacer height=”20px”]

Fruitige Ontbijt Pizza
Author: Lovely Healthy (Tamara)
Prep time:
Total time:
Ingredients
  • een grote “schijf” watermeloen (ik ben nogal fan van die pitloze)
  • een grote eetlepel Griekse yoghurt
  • wat honing of agave siroop
  • fruit: een halve banaan, een vergeten kiwi, een pruim of abrikoos die dringend aan een nieuw leven toe is, wat je kan vinden.
Instructions
  1. snij een grote “schijf” van je watermeloen en snij deze in 4 of meer stukken (zoals een pizza)
  2. besmeer met de Griekse yoghurt
  3. snij het fruit in partjes, bolletjes, of gebruik van die “uitsteek-vormpjes” om mee te bakken.
  4. versier je “meloen pizza”
  5. laat er nog een klein beetje honing of agave over lopen of bestrooi met wat granola

 

[spacer height=”20px”]

Veel liefs & Stay Healthy,
Tamara

DIT VIND JE VAST OOK LEKKER

Smoothie Love! Een week lang detox ontbijt smoothies!

Smoothie Love! Een week lang detox ontbijt smoothies!

Toast met avocado en ei & meloensalade met feta & basilicum

Toast met avocado en ei & meloensalade met feta & basilicum

Kokos kwark met gegrilde abrikozen en krokante granola

Kokos kwark met gegrilde abrikozen en krokante granola

 

«

»

4 COMMENTS

  • Yzy

    Waouaw Tamara, I love your blog and all your recipes!! Your pictures are amazing!! Thanks for the sharing moment!!
    xoxo from Fance
    https://yzystyle.com

    • Tamara
      AUTHOR

      Thank you so much for your comment Yzy! 😘

  • Thomas

    Van een gezond ontbijt gesproken! 🙂 THANKS voor de tip!

    • Tamara
      AUTHOR

      Dank je wel Thomas! 😉

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *