Search here...
TOP
Diner Food & Drink Guilty Pleasures

Supersnelle Healthy (mini) Pizza

Pizza is voor mij zo’n typisch vrijdagavond-comfort-food.  Met een lekker rood wijntje erbij, filmpje,…kan de avond niet meer stuk!  Natuurlijk verorber je met een “gewone” pizza gemakkelijk 850 Kcal per stuk, en dan heb ik het nog over die “dunnekes” van Dr. Oetker.
Gezondere versie?  Enter mijn Supersnelle Healthy (mini) Pizza!

Ik heb soms zo van die dagen dat ik “het zot in mijne kop” krijg. 🙂 Eén van die dagen was een zaterdag waarop ik heb besloten om zélf pizza te maken.  Een échte alles-erop-en-eraan-versie voor de hubby, en een Supersnelle Healthy (mini) Pizza voor mezelf.  Is de mini voor jou té mini, dan maak je er toch gewoon twee? 🙂 Heb ik ook gedaan! En dan nog, waren die twee Supersnelle Healthy (mini) Pizza’s nog niet 1 halve “gewone” en ik zat zo vol als een ei nadien! Anderhalf was eigenlijk perfect geweest. 🙂

Homemade Pizza - The "Hubby" versie met tomatensaus, champignons, ham, gerookte zalm en geraspte mozarella.

Homemade Pizza – The “Hubby” versie met tomatensaus, champignons, ham, gerookte zalm en geraspte mozarella.

Supersnelle Healthy Pizza met kipfilet, pesto-ricotta, courgetteblokjes en geraspte light mozarella.

Supersnelle Healthy Pizza met kipfilet, pesto-ricotta, courgetteblokjes en geraspte light mozarella.

Wat heb je nodig voor één Supersnelle Healthy Pizza:

– 1 rond pita broodje of glutenvrije variant
– 2 sneetjes kipfilet
– 2 à 3 eetlepels ricotta (al dan niet gemengd met een koffielepel homemade pesto)
– Handvol courgetteblokjes
– Een beetje geraspte mozarella of emmentaler light

Zo maak je de Supersnelle Healthy Pizza:

– Neem je pita of glutenvrije broodje
– Leg de sneetjes kipfilet erop
– Meng de ricotta met de koffielepel pesto en besmeer hiermee het broodje met de kipfilet
– Was een courgette, snij er 7 à 8 cm af, en snij dit in fijne blokjes
– kieper op de je Supersnelle Pizza
– Bestrooi het geheel met light mozarella of emmentaler of een lactosevrije variant
– Zet 5 à 10 min. in een voorverwarmde oven van 180 C° en daarna nog een 3-tal minuten onder de grill.

Hoppa! Jouw Supersnelle Healthy Pizza is een feit … in amper 15 minuten én 2 stuks tellen de hélft minder Kcal dan een “gewone” pizza. Dubbel win!

Supersnelle Healthy Pizza

 

Homemade Supersnelle Healthy Pizza

Smakelijk, veel liefs & stay healthy,
Tamara

Supersnelle Healthy (mini) Pizza
Recipe Type: Pizza
Prep time:
Cook time:
Total time:
Healthy Pizza met pesto-ricotta, kipfilet, courgetteblokjes en geraspte mozarella.
Ingredients
  • – 1 rond pita broodje of glutenvrije variant
  • – 2 sneetjes kipfilet
  • – 2 à 3 eetlepels ricotta gemengd met een koffielepel (homemade) pesto
  • – Handvol courgetteblokjes
  • – Een beetje geraspte mozarella of emmentaler light
Instructions
  1. – Neem het broodje
  2. – Leg de sneetjes kipfilet erop
  3. – Meng de ricotta met de pesto en besmeer hiermee het broodje met de kipfilet
  4. – Was een courgette, snij er 7 à 8 cm af, en snij dit in fijne blokjes
  5. – Bestrooi hiermee het pesto-ricotta mengsel
  6. – Bestrooi het geheel met light mozarella of emmentaler
  7. – Zet 5 à 10 min. in een voorverwarmde oven van 180 C°
  8. – Zet nog 3 à 5 min onder de grill

 

NOG MEER HEALTHY COMFORT FOOD:

Homemade Pesto Alla Genovese

Homemade Pesto Alla Genovese

Heerlijke courgette gratin! Glutenvrij en koolhydraatarm

Heerlijke courgette gratin! Glutenvrij en koolhydraatarm

Dé Lasagnette - Lekker "light", vol smaak en glutenvrij!

Dé Lasagnette – Lekker “light”, vol smaak en glutenvrij!

«

»

2 COMMENTS

  • Noelle

    Ta recette de pizza express est dé-li-cieu-se !!

    • Tamara
      AUTHOR

      Coucou Noëlle,
      Top d’entendre ça! 🙂 Merci pour ta réaction, ça fait toujours plaisir!
      Bisous, Tamara

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *