Search here...
TOP
Be Healthy Diner Food & Drink Lunch Salade

Courgetti met romige spinazie-avocado saus

Geniet van deze romige spinazie-avocado saus met jouw favoriete -volkoren- pasta, of met courgetti om het extra gezond te maken!  Afwerken met verkruimelde feta en pecan -of walnoten. Je hebt het vast al gemerkt, maar ik hou van courgetten! Ik was van plan om een “pesto” te maken van boerenkool – de populaire “kale” – maar een zak spinazie in de koelkast, en wat feta hebben anders besloten.  Geen nood, de pesto van “kale” komt er ook nog aan.  Geniet ondertussen – in 10 minuten chrono – van dit super gezonde bordje!

Dé courgette

Cougettes zijn gemakkelijk verteerbaar en leveren slechts 50 Kcal per 150 gram!  Ze zijn een bron van vezels: zowel oplosbare als onoplosbare.  Deze groene krachtpatsers zijn bijzonder rijk aan kalium, magnesium, vitamine B1 en B9 – ook foliumzuur genoemd.  Redenen genoeg dus om deze groene lieverds vaker op het menu te zetten.  Bovendien, en dat vind ik geweldig, nemen courgettes eigenlijk de smaak over van de andere toegevoegde ingrediënten.  Zo heb ik ze ook al gemaakt met een coulis van paprika en verse sappige gerookte zalmmoot.  Oh ja, dat volgt ook nog. 🙂

Goed, wat heb je nodig voor deze romige saus:

Ingrediënten

 – 1 avocado
– een goed handvol spinazie en een paar takjes basilicum
– 1 teentje knoflook, 1 kl citroensap
– peper en zout naar smaak
– een 8-tal pecannoten
– 40 gram verkruimelde feta kaas – ik heb Salakis Feta Light gebruikt
– 1 courgette – niet té dik dat ze door de spiraalsnijder gaat om “courgetti” te worden

Ingrediënten avocado spinazie saus

 
Zo doe je het

Neem een langwerpige – of een diepe – pot waar je straks in tekeer kan gaan met een staafmixer.
Doe de spinazie erin, de uitgelepelde avocado, de basilicum, citroensap, knijp er het teentje knoflook boven uit, en 50 ml water
Blenderen lukte niet bij mij door het ontbreken van voldoende vloeistof, dus ik heb er mijn staafmixer ingezet. 🙂
Maak “spaghetti” van de courgette door middel van een spiraalsnijder – dat heb je al voor €20 of minder
Meng de saus met je verse groene spaghetti slierten
Afwerken met verkruimelde feta en pecannoten of walnoten.

 

Geniet van je über-gezond bordje!

Veel liefs, en Be Healthy,
Tamara

 

DIT VIND JE VAST OOK LEKKER:

Salade met tomaten, feta, ricotta en bacon

Salade met tomaten, feta, ricotta en bacon

Zalm sashimi avocado bowl

Zalm sashimi avocado bowl

Courgettegratin - heerlijke ovenschotel klaar in 15 minuten

Courgettegratin – heerlijke ovenschotel klaar in 15 minuten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«

»

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *